• Those who spend in GIVING will be richly rewarded


    Those who spend in GIVING will be richly REWARDED.

    (QS.57:10)

    A Universal law.

    #giving
    #sharing
    #love
    #kindness
    #universalwisdom
    #oneness

  • You are not here to prove that you are worthy.

    You are here to learn, explore and create anything that you want.

    Be happy

  • Malam ini saya berusaha memejamkan mata, namun tetap tidak mau terpejam.
    Tanpa sadar ingatan saya kembali ke peristiwa tadi siang.
    Siang hari tadi, saya kedatangan dua sahabat baik saya, obrolan demi obrolan berjalan, hingga satu waktu, salah satu teman saya curhat perihal atasannya yang tidak konsisten atas ucapannya.
    Menurut teman saya, beliau selalu menasehati pegawainya dengan berbagai macam teori manajemen dan norma bagaimana seharusnya bertindak, judgement sama orang, menganjurkan untuk menghargai sesama manusia, dll. Namun uniknya tidak ada satupun yang dia ucapkan terimplementasi secara real di sehari-hari dia bekerja.

    Teman saya sangat kesal dengan atasannya ini, dia berkata,
    “Bayangin aja Fer, dia udah tua, udah seumur bokap gua, harusnya dia sadar dong. Apa yang dilakukan dan dia omongin gak pernah sama. Semua orang dianggap salah, cuman dia aja yang bener.”
    “Udah gitu kalo udah judgement orang, habis manis sepah dibuang deh.”
    “Gua capek Fer”.
    “Musti ngapain ya?

    Saya bingung musti menjawab apa ya, hehehe, akhirnya saya cuman tertawa saja.
    Teman saya malah kesal dengan respons saya.
    “Lo gimana sih Fer, orang gua curhat ama nanya serius, lo malah ketawa, gua lagi kesel tahu!”
    “Yang gua heran dia itu udah tua, bok ya sadar, udah bau tanah gitu.”
    jawab teman saya, yang terlihat makin kesal dengan sikap saya.

    Saya malah tambah ngakak ketawa :)
    Tanpa sadar pikiran saya melayang ke saat saya masih kuliah, dan saya pernah membaca sebuah tulisan saya lupa tulisan siapa.
    Beberapa konsepnya saya ingat dan saya pakai untuk menjawab pertanyaan teman saya.

    “Mbak A****, semua manusia pasti akan bertambah usia dan menjadi tua, itu adalah hukum alam, suatu yang pasti. Kalo bijaksana dan bertambah kesadaran adalah pilihan.
    Demi masa semua manusia itu merugi.
    Banyak yang terjebak kenangan di masa lalu dan ketakutan masa depan.
    Hanya sedikit yang sadar dan menjalani masa sekarang (present moment).
    Kejadian lalu sudah berlalu, tidak bisa diulang kembali. Kita hanya bersyukur memperoleh hikmah dari kejadian masa lalu.
    Kejadian masa depan belum terjadi, maka kita bisa persiapkan sebaik mungkin di saat ini untuk masa depan.”
    jawab saya.

    “Gua ngerti Fer, kalo itu mah, tapi kata-kata lo gak jawab pertanyaan gua!”
    keluh teman saya.

    “Hehehe, emang belum selse Mbak”
    , jawabku.

    Katanya;

    “Orang yang beruntung adalah orang yang menyadari present moment, saling mengingatkan dan saling menasihati dalam kebenaran dan untuk menjadi lebih baik di kemudian hari.
    Tugas kita hanya mengingatkan.
    Hanya mengetuk pintu hati orang tersebut.
    Pintu hati itu seperti sebuah pintu besar dan kokoh yang bisa kita ketuk dengan keras atau dengan lembut.
    Namun uniknya pintu besar dan kokoh itu tidak memiliki gagang pintu di luarnya.
    Kenapa?
    Karena pintu itu hanya bisa kita ketuk, namun untuk membukanya musti dari dalam”

    , Jawab saya.


    “Itulah kenapa hal itu terjadi, dan kita tidak bisa menyalahkan mereka, dan atau menjelekkan mereka.
    Ambil saja pelajaran positive dari kata-kata beliau Mbak, pasti selalu ada yang berguna.
    Kita hanya bisa menyadari situasi, mengingatkan yang bersangkutan dan atau memberi contoh apabila dirasa perlu.
    Apabila belum juga berubah, ya belum saatnya memperoleh pencerahan (hidayah).
    Doain aja Mbak, sama Yang Membolak-balikan Hati.

    Udah ah nge-gosip nih jadinya”, jawab saya menutup pembicaraan dan beralih ke topik lain yang bisa membawa rasa menjadi lebih baik.

    Tags: , , , ,

  • Empower is when we have many options for a condition/situation.
    So we can choose which are better.
    Have options always better than none, or even worse, “the situation” forced you to choose their option.
    That makes you have new definition, Powerless.(fibriandani)

    Tags: ,

  • Today I have a chance to meet one of my telesales campaign team.

    The senior supervisor ask me to give them motivation sharing.

    Then I remember the “bee story”

    “According to aerodynamic theory,  It is  almost impossible for bees to fly.
    Bees seem violating the laws of aerodynamics when they fly.
    But fortunately Bees never learn about this theory, so they still can fly.”

    Bees don’t have any fears that someday they won’t find any flowers to collect nectar and pollen.

    They just believe and follow their instinct.

    Many people are already conquer by their fears and worries, and too afraid to believe in them self and follow their heart. Mostly people already put limitation in their mind, a mental block that imprisoned them from their true potential. (fibriandani)

    We need to learn more from Bees, for their teamwork, professionalism, positive, focus on results, determination, fearless and have no mental block :)

    Just like Henry Ford once said :
    “Whether you believe you can do a thing or not, you are right”.

    Everything is depend on your way of thinking

    Tags: , ,

  • The rumors regarding increasing memory spreading across my team member. and one day one of a team leader asked me to share the concept. After had a small discussion, then i found out that the main causes to her memory problem are :
    a. Lack of interest
    b. Unsystematic way of thinking

    I used one example of many techniques in sharpening memory power, The link method of memory.
    And yes, she also still remembers all the words, which are :
    – Air
    – Kucing
    – Selasa
    – Pinsil
    – Buku
    – Dandang
    – Bali
    – Udara
    – Tahun Baru
    – Sepatu

  • Key Concept
    Memory is important, 1st interest.
    For retention and recalled,whatever needs to remembered must be understood.
    Revision is important, so that impression developed in the minds and not faded away.
    Have faith and confidence in your memory and you’ll be successful.

    I have a person in my team, she seemed not certain with her memory power.
    After a few discussions, we gained a conclusion that the main causes to her case are :
    a. Lack of faith and Self confidence that she’ll remember things she should remember
    b. Lack of interest
    c. Unsystematic way of thinking

    I used one example of many techniques in sharpening memory power, The link method of memory.
    She did well, and the interesting part is that she did not believe that she actually did it :)
    She become more confidence, and most of all, she became more motivated.
    She even still remembers all the words, which are :
    – Meja
    – Kursi
    – Piring
    – Gelas
    – Cangkir
    – Sendok
    – Garpu
    – Papan tulis
    – Kotak pencil
    – Tas

    Sometimes we should let our giant within always awakening :)

  • Sharpening Memory Power


    A. Memory
    How Memory recognized things?
    – Using five senses impression
    – last on mind
    – stored in brainhouse
    Record,stored,recalled,play.

    Memory using 5 sense, then there’re some steps in storing memory
    – Sensory Memory (picture)
    – Short term Memory
    – Longterm Memory

    Why we can forget thing we remembered before?
    – Less Motives
    – No Revival
    – Interference
    – Suppression (People faces problems, memory get scarred)

    Quality of memory ;
    Interest;
    – concentration (reading,thinking process)
    – observation (5W1H)
    – understanding (understand after observation, then stored memory)
    – revision
    – Faith confidence will (have faith believe we will remember)
    – system (system to organize
    . o oral,
    . o revision,
    . o association,
    . o photographic memory (e.g. Mind Map)
    . o Link system

    B. Exercise
    – Reading
    – Try to understand
    – 5W1H
    – Write main pointers
    – Visualize, using ridiculous association
    – Recalled immediately
    – Recalled after an hour
    – Recalled after a day, weeks, months.
    – Link method of memory

    C. Conclusion
    Memory is important, 1st interest.
    For retention and recalled,whatever needs to remembered must be understood.
    Revision is important, so that impression developed in the minds and not faded away.
    Have faith and confidence in your memory and you’ll be successful.

   

Recent Posts

Recent Comments

  • Mas Syaifuddin, acara ini merupakan acara rutin dari Gerakka...
  • Ingin gabung,gmn caranya? mksh.
  • TPDP mas...Tua Pasti Dewasa Pilihan , itulah yg sering diuca...
  • Terima kasih Mbak Marisa, semoga Mbak sehat, sukses dan baha...
  • Bagus banget mas.. Semua yang ditulis mas febri selalu menja...